Opracowanie dokumentacji projektowej i innej, uzyskanie stosownych decyzji oraz pełnienie nadzoru autorskiego dla zadania pn. „Przebudowa/rozbudowa dróg wojewódzkich nr:
878 Stobierna-Rzeszów-Dylągówka na odcinku Tyczyn – Dylągówka,
877 Naklik-Leżajsk-Łańcut-Dylągówka-Szklary na odcinku Dylągówka – Szklary,
835Lublin-Wysokie-Biłgoraj-Sieniawa-Przeworsk-Kańczuga-Dynów-Grabownica Starzeńska na odcinku Szklary – Bachórz, wraz z niezbędną infrastrukturą, budowlami i urządzeniami budowlanymi” w ramach zadania pn. „Przebudowa/rozbudowa dróg wojewódzkich Nr 878 na odc. Tyczyn – Dylągówka, nr 877 na odc. Dylągówka – Szklary oraz Nr 835 na odc. Szklary – Dynów
Postępowanie jest prowadzone pod numerem: PZDW/WZP/243/WDT/19/2017
- Zamówienie o wartości powyżej 209 000 euro.
- Ogłoszenie o zamówieniu przekazane do publikacji w DUUE w dniu 18.09.2017r. opublikowane w dniu 22.09.2017r.
Termin realizacji :
Termin wykonania zamówienia:
A.Opracowanie mapy do celów projektowych, koncepcji projektowej i opinii geotechnicznej: 01.12.2017r.
B.Wykonanie i przedłożenie uzgodnionej przez Zamawiającego dokumentacji projektu budowlanego (skorygowanej o uwagi komisji ZOPI) i pozostałej dokumentacji zgodnie z TOP oraz wszczęcie postępowania w sprawie wydania decyzji pozwalających na realizację zadania: 03.12.2018 r.
C.Wykonanie całości zamówienia, tj. uzyskanie decyzji z rygorem natychmiastowej wykonalności pozwalających na realizację zadania oraz brak sprzeciwu do zgłoszenia robót budowlanych: 01.04.2019 r.
Wadium :
Zamawiający żąda od wykonawców wniesienia wadium przed upływem terminu składania ofert w kwocie: 12.700,00 PLN
Cena materiałów :
Nie dotyczy
Informacja :
Treść ogłoszenia o zamówieniu w załączeniu.
Kryteria oceny ofert:
cena - 60%
termin realizacji zamówienia - 40%
Osoby uprawnione do kontaktów : organizacja przetargu – Mariusz Górak – Wydział Zamówień Publicznych sprawy merytoryczne – Jakub Frankowski – Wydział Dokumentacji
Składanie ofert :
Ofertę należy złożyć w Podkarpackim Zarządzie Dróg Wojewódzkich w Rzeszowie, 35-105 Rzeszów ul. T. Boya Żeleńskiego 19a, pok. Nr 1, do dnia 30.10.2017r. do godz. 09:00.
Otwarcie ofert :
Otwarcie ofert jest jawne i odbędzie się w dniu 30.10.2017r. o godz. 09:30 w Podkarpackim Zarządzie Dróg Wojewódzkich w Rzeszowie, 35-105 Rzeszów, ul. T. Boya Żeleńskiego 19a, świetlica.
Podkarpacki Zarząd Dróg Wojewódzkich w Rzeszowie zmienia SIWZ w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego pn. „Opracowanie dokumentacji projektowej i innej, uzyskanie stosownych decyzji oraz pełnienie nadzoru autorskiego dla zadania pn. „Przebudowa/rozbudowa dróg wojewódzkich nr:-878 Stobierna-Rzeszów-Dylągówka na odcinku Tyczyn – Dylągówka, - 877 Naklik-Leżajsk-Łańcut-Dylągówka-Szklary na odcinku Dylągówka – Szklary, 835 Lublin -Wysokie- Biłgoraj -Sieniawa- Przeworsk Kańczuga-Dynów-Grabownica Starzeńska na odcinku Szklary – Bachórz, wraz z niezbędną infrastrukturą, budowlami i urządzeniami budowlanymi” w ramach zadania pn. „Przebudowa/rozbudowa dróg wojewódzkich Nr 878 na odc. Tyczyn – Dylągówka, nr 877 na odc. Dylągówka – Szklary oraz Nr 835 na odc. Szklary – Dynów, prowadzonym w trybie przetargu nieograniczonego, opublikowanym w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej w dniu 22.09.2017r. pod nr2017/S 182 - 372748oraz na stronie internetowej www.pzdw.pl i na tablicy ogłoszeń w siedzibie PZDW w Rzeszowie, ul. T. Boya Żeleńskiego 19a.
Zmawiający zamienia SIWZ poprzez zamieszczenie na stronie internetowej plików:
„Tabelaopracowań projektowych z dn. 30.10.17r.”
„Istotnepostanowienia umowne z dn. 30.10.17r.”
Podstawaprawna: art. 38 ust. 4 ustawy z dnia 29stycznia 2004 r. – Prawozamówień publicznych(Dz.U. z 2017 poz. 1579 t.j. z późn zm.).
Rzeszów, 27.10.2017r.
PZDW/WZP/243/WDT/19/2017
wg rozdzielnika
Dotyczy: pytań i wyjaśnień, zmiana SIWZ
Podkarpacki Zarząd Dróg Wojewódzkich w Rzeszowie przytacza treść pytań wykonawców i udzielawyjaśnień oraz zmienia SIWZ dotyczy postępowania o udzielenie zamówienia publicznego pn. „Opracowanie dokumentacji projektowej i innej, uzyskanie stosownych decyzji oraz pełnienie nadzoru autorskiego dla zadania pn. „Przebudowa/rozbudowa dróg wojewódzkich nr:-878 Stobierna-Rzeszów-Dylągówka na odcinku Tyczyn – Dylągówka, - 877 Naklik-Leżajsk-Łańcut-Dylągówka-Szklary na odcinku Dylągówka – Szklary, 835 Lublin -Wysokie- Biłgoraj -Sieniawa- Przeworsk Kańczuga-Dynów-Grabownica Starzeńska na odcinku Szklary – Bachórz, wraz z niezbędną infrastrukturą, budowlami i urządzeniami budowlanymi” w ramach zadania pn. „Przebudowa/rozbudowa dróg wojewódzkich Nr 878 na odc. Tyczyn – Dylągówka, nr 877 na odc. Dylągówka – Szklary oraz Nr 835 na odc. Szklary – Dynów, prowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego, opublikowanego w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej w dniu 22.09.2017r. pod nr2017/S 182 - 372748oraz na stronie internetowej www.pzdw.pl i na tablicy ogłoszeń w siedzibie PZDW w Rzeszowie, ul. T. Boya Żeleńskiego 19a.
Pytanie3
Dotyczy obiektu mostowego w ciągu DW 877 w km 63+876 w m. Dylągówka. W przeglądzie szczegółowym w arkuszu spostrzeżeń podano, że stan dźwigarów jest niepokojący, a stan podpór niedostateczny, natomiast w arkuszu zaleceń podano, że nie wymaga się żadnych działań w odniesieniu do ww. głównych elementów nośnych mostu. Zgodnie z „Instrukcją przeprowadzania przeglądów drogowych obiektów inżynierskich” ocena niedostateczna elementów konstrukcyjnych wskazuje na to, że element ten „wykazuje uszkodzenia obniżające przydatność użytkową, ale możliwą do naprawy”. Czy Zamawiający dopuszcza rozbiórkę podpór i budowę obiektu mostowego od nowa, czy podpory należy poddać naprawie?
Odpowiedź 3
W roku 2016 został przeprowadzony remont kapitalny mostu. Przegląd szczegółowy stanowiący załącznik do SOPZ jest ostatnim przeglądem szczegółowym, którym dysponuje Zamawiający. Załączony materiał jest jedynie materiałem poglądowym mającym na celu przybliżenie charakterystyki obiektu. Ocenę co do zakresów działań powinien podjąć opracowujący dokumentację. Propozycja projektanta powinna być poprzedzona szczegółową inwentaryzacją, badaniami oraz analizą ekonomiczną przyjętych rozwiązań. W związku z powyższym Zamawiający dopuszcza możliwość wykorzystania istniejących elementów, z zastrzeżeniem osiągnięcia nośności i parametrów geometrycznych dla obiektów w ciągu drogi klasy „G”.
Pytanie 4:
Dotyczy obiektu mostowego w ciągu DW 878 w km „7+422” w m. Biała, JNI 13240016. Najprawdopodobniej podano błędny kilometraż mostu. Miejscowość Biała nie leży w zakresie przebudowy drogi objętej niniejszym zamówieniem. Prosimy o wyjaśnienie.
Odpowiedź 4:
Kilometraż obiektu jest błędny, a przedmiotowy obiekt znajduje się poza zakresem objętym postępowaniem. Obiektu nie należy uwzględniać przy opracowaniu zadania.
Pytanie 5:
Dotyczy obiektu mostowego w ciągu DW 878 w km „7+473” w m. Kielnarowa. W przeglądzie szczegółowym (listopad 2014 r.) w arkuszu spostrzeżeń stwierdzono, że dźwigary główne na podporze nr 1 nie mają swobody odkształceń termicznych, natomiast w arkuszu zaleceń podano tylko, że należy prowadzić obserwację pracy łożysk i przemieszczeń dźwigarów. Czy Zamawiający posiada wyniki z ww. obserwacji. Jeżeli tak, prosimy o ich udostępnienie.
Odpowiedź 5:
Obserwacje pracy łożysk prowadzone są w ramach bieżących kontroli obiektu. Zamawiający nie posiada odrębnego raportu wyników obserwacji.
Pytanie 6:
Dotyczy obiektu mostowego w ciągu DW 878 w km „7+473” w m. Kielnarowa. Zablokowanie swobody odkształceń termicznych dźwigarów głównych może być spowodowane przemieszczeniem podpory nr 1 w kierunku przeszkody. Z dokumentacji fotograficznej zamieszczonej w przeglądzie pięcioletnim wynika, że podpora została wyposażona w inklinometry. Czy Zamawiający może udostępnić wyniki z odczytów inklinometrycznych zachowania się podpory podczas eksploatacji obiektu?
Odpowiedź 6:
Zamawiający nie dysponuje wynikami z odczytów inklinometrycznych. Wykonujący przegląd szczegółowy nie wskazał konieczności zlecenia takich odczytów, w związku z czym zarządca nie zlecił takich działań, przez co nie dysponuje takimi wynikami.
Pytanie 7:
Z SOPZ pkt 2 wynika, że Wykonawca jest zobligowany wykonać aktualną inwentaryzację obiektów inżynierskich. Czy ten wymóg należy spełnić, skoro Zamawiający dołączył przeglądy szczegółowe z ostatnich kilku lat i przynajmniej na odcinku DW 878 żadne w tym okresie przebudowy mostów nie wystąpiły, które mogłyby zmienić geometrię obiektów. Czy inwentaryzacja obiektów inżynierskich ma być odrębnym przedmiotem odbioru części dokumentacji projektowej, czy ma być wykonana na potrzeby własne Oferenta dla ewentualnej ich przebudowy?
Odpowiedź 7:
Zgodnie z zapisami pkt 2 SOPZ, Wykonawca jest zobligowany wykonać aktualną inwentaryzację obiektów inżynierskich. Wg zapisów pkt. 4.2. SOPZ część opisowa projektu koncepcyjnego powinna zawierać m.in opis stanu istniejącego poszczególnych obiektów inżynierskich, na podstawie wykonanej przez Wykonawcę inwentaryzacji i oceny stanu technicznego, oraz analizę możliwości wykorzystania elementów konstrukcji obiektów (do przebudowy, rozbudowy) etc. Tak więc inwentaryzacja nie stanowi osobnego opracowania, a informacje z przeprowadzonej inwentaryzacji mają być zawarte w projekcie koncepcyjnym, będącym opracowaniem projektowym wyszczególnionym w Tabeli Opracowań Projektowych, które podlega odbiorowi.
Pytanie 8:
W SOPZ pkt 3.1.2 podano, że w terminie do 14 dni Zamawiający zorganizuje spotkanie z Wykonawcą w celu omówienia istniejących uwarunkowań i szczegółowych wymagań dotyczących przedmiotu zamówienia. Następnie w pkt 3.1.5 Zmawiający wymaga, aby Wykonawca w terminie do 3 tygodni przedstawił Zamawiającemu koncepcję projektową zawierającą proponowane rozwiązania projektowe uwzględniające ustalenia, o których mowa w pkt. 3.1.2 SOPZ. W skrajnym przypadku Wykonawca będzie miał tylko jeden tydzień na przygotowanie koncepcji, co przy tak dużym zakresie zamówienia (przebudowa/rozbudowa na długości ok. 30 km) jest niemożliwe do wykonania. Ponadto w pkt 4.4 Zamawiający wskazał, że na podstawie koncepcji projektowej należy opracować kosztorys wstępny, który wymaga dość szczegółowych rozwiązań projektowych.Prosimy o zmianę zapisów SOPZ pkt 3.1.5 z:
„W terminie do 3 tygodni od dnia podpisania umowy, Wykonawca swoim kosztem i staraniem opracuje i przekaże Zamawiającemu koncepcję projektową zawierającą proponowane rozwiązania projektowe, uwzględniające ustalenia spotkania, o którym mowa w pkt 3.1.2.”
na zapis:
W terminie do 3 miesięcy od daty odbytego spotkania, o którym mowa w pkt. 3.1.2 Wykonawca swoim kosztem i staraniem opracuje i przekaże Zamawiającemu koncepcję projektową zawierającą proponowane rozwiązania projektowe, uwzględniające ustalenia tego spotkania.
Odpowiedź 8:
Zgodnie z zapisami pkt 3.1.2. SOPZ po podpisaniu umowy w terminie do 14 dni Zamawiający zorganizuje spotkanie z Wykonawcą – w celu przyśpieszenia prac w uzgodnieniu z Wykonawcą. Zamawiający zorganizuje spotkanie w pierwszym dniu roboczym po podpisaniu umowy, co pozwoli na podjęcie ustaleńodnośnie zakresu zadania, potrzebnych do opracowania koncepcji. Koncepcja projektowa ma przede wszystkim ustalić zakres zadania, tj. rozwiązania sytuacyjno – wysokościowe podstawowych elementów drogi (geometria jezdni + pobocza + rowy + chodniki + ścieżki rowerowe), wstępne przyjęcie rozwiązań odwodnienia drogi i rozwiązań obiektów inżynierskich. Koncepcja nie zawiera kosztorysu, zgodnie z pkt 4.4 SOPZ kosztorys wstępny należy opracować w terminie do 30 marca 2018 r., po ustaleniu rozwiązań projektowych zawartych w koncepcji projektowej, opracowaniu przez Wykonawcę projektu konstrukcji nawierzchni jezdni oraz ustaleniu przez Wykonawcę zakresu przebudowy sieci uzbrojenia terenu. W związku z powyższym zapisy pkt.3.1.5 SOPZ dotyczące terminu przekazania projektu koncepcyjnegonie ulegną zmianie.
Pytanie 9:
W SOPZ pkt. 3.1.15 Zamawiający wymaga ponownego przedłożenia aktualnych wypisów. Co Zamawiający ma na myśli pod pojęciem aktualności wypisów, czy jakiś umowny termin, w którym te wypisy zostaną pobrane, czy aktualność danych ewidencyjnych? Jeżeli pojęcie aktualności wypisów odnosi się do terminu pobrania tych wypisów, prosimy o podanie przez Zamawiającego maksymalnego okresu od daty pobrania wypisów do daty złożenia wniosku o wydanie decyzji ZRID.
Odpowiedź 9:
Zgodnie z zapisem pkt 4.1.2.1 SPOZ aktualność wypisów – min. 3 m-ce od daty przekazania Zamawiającemu dokumentacji.
Pytanie 10:
Zapisy SOPZ pkt. 3.2.23 wymagają doprowadzenia do nośności obiektów do klasy A wg PN-85/S-10030. Czy ten wymóg również dotyczy stosunkowo nowego obiektu mostowego zlokalizowanego w ciągu DW 878 w km 7+743 w m. Kielnarowa, bo wybudowanego w 2003 r. a spełniającego nośność klasy B?
Odpowiedź 10:
Zamawiający wymaga aby parametry techniczne wszystkich obiektów inżynierskich doprowadzić do klasy obciążenia „A” wg PN-85/S-10030.
Pytanie 11:
Zamawiający wymaga sprawdzenia płyty pomostu na obciążenie klasy C150 wg STANAG 2021 – zapis SOPZ pkt. 3.2.23. Co w przypadku, kiedy obliczenia sprawdzające wykażą, że płyta pomostu nie będzie zdolna przenieść obciążeń klasy C150? Czy w tym przypadku należy projektować wzmocnienie / wymianę płyty pomostu, czy poprzestać tylko na obliczeniach sprawdzających?
Odpowiedź: 11:
Zgodnie z pkt 3.2.23 SOPZ Zamawiający wymaga sprawdzenia płyty pomostu na obciążenie ciągnikiem klasy C150 wg STANAG 2021. Zamawiający informuje, iż drogi wojewódzkie objęteprzedmiotowym zadaniem nie są drogami o znaczeniu obronnym,a zgodnie z załącznikiem nr 2 do rozporządzenia Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 30 maja 2000 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogowe obiekty inżynierskie i ich usytuowanie (Dz.U. 2000 nr 63 poz. 735), pomosty obiektów mostowych w ciągu dróg o znaczeniu obronnym powinny być zaprojektowane na obciążenie pojazdem specjalnym, dlatego też w przypadku kiedy obliczenia wykażą, że płyta pomostu nie będzie w stanie przenieść tych obciążeń, Zamawiający podejmie decyzje w tym zakresie.
Pytanie 12:
Zapisy SOPZ pkt. 3.2.26 budzą wątpliwości w zakresie analizy ruchu rowerzystów w kontekście ustalania szerokości użytkowych chodników na obiektach inżynierskich. W odniesieniu do ruchu pieszego, umożliwienie bezpiecznego przekroczenia obiektu mostowego przez pieszych poprzez zaprojektowanie chodników na obiekcie nie budzi wątpliwości, tak w odniesieniu do rowerzystów te wątpliwości się pojawiają. Na całym przedmiotowym odcinku przebudowy/rozbudowy drogi nie występują samodzielne ciągi rowerowe ani pieszo-rowerowe, również w bezpośrednim sąsiedztwie obiektów mostowych (przed i za obiektami) nie występują chodniki oraz zgodnie z zapisami uchwały Nr 313/6581/17 ZWP z dnia 6.06.2017 r. w której zobligowano do rezygnacji z budowy ciągów pieszych i pieszo-rowerowych za wyjątkiem przypadków szczególnych, należałoby rozważyć, że budowę chodników na obiektach inżynierskich przewidzieć tylko i wyłącznie na potrzeby ruchu pieszego. W tej sytuacji ruch rowerowy w obrębie przedmiotowych obiektów inżynierskich powinien odbywać się na zasadach ogólnych – po jezdni. Prosimy zajęcie jednoznacznego stanowiska.
Odpowiedź 12:
Zgodnie z zapisami pkt 3.2.26 SOPZ Wykonawca przeanalizuje natężenie ruchu pieszych i rowerzystów w obrębie obiektów mostowych i przedstawi w projekcie koncepcyjnym stosowne dostosowane do natężenia ruchu rozwiązania komunikacji ruchu pieszego i rowerowego wraz ze stosowną analizą. Na etapie koncepcji projektowej Zamawiający dokona ostatecznego wskazania szerokości użytkowych na obiektach mostowych, mając na uwadze nowoprojektowane elementy drogi, jak chodniki i ścieżki rowerowe.
Pytanie 13:
Koszt podziałów nieruchomości jest istotnym czynnikiem cenotwórczym opracowania dokumentacji projektowej i w skrajnym przypadku może stanowić nawet 20% kosztów ceny ofertowej. Załączone materiały do oferty nie pozwalają oferentowi na precyzyjne określenie ilości działek do podziałów, a zgodnie z PZP art. 29 Zamawiający zobowiązany jest do opisania przedmiotu zamówienia w sposób jednoznaczny i wyczerpujący, za pomocą dostatecznie dokładnych i zrozumiałych określeń, uwzględniając wszystkie wymagania i okoliczności mogące mieć wpływ na sporządzenie oferty.Zdajemy sobie sprawę, że Zamawiający na obecnym etapie nie jest w stanie podać dokładnie ilości działek przewidzianych do podziału, bo ich ilośćzależeć będzie między innymi od rozwiązań projektowych i uzgodnień między innymi z władzami samorządowymi. Wprawdzie oferent może dokonywać założeń projektowych i na ich podstawie przyjąć ilość działek do podziału, ale nie może ich na etapie oferty zweryfikować ani uzgodnić z Zamawiającym ani z władzami samorządowymi. Zaznacza się, ze rozwiązania projektowe zgodnie z SOPZ podlegają uzgodnieniom z Zamawiającym i stronami trzecimi, które w istotny sposób mogą wpłynąć na ilość działek przewidzianych do podziału.Dlatego wzorem GDDKiA prosimy, aby poz. 11 i 12 TOP zmienić z formuły ryczałtowej na obmiarową, gdzie po stronie Zamawiającego będzie podanie jedynie szacunkowej ilość działek, a po stronie oferenta będzie podanie ceny jednostkowej. Takie założenie przyczynia się do ochrony interesów obu stron umowy i zadośćczyni art. 29 PZP. Na wysokość oferty będzie mieć wpływ tylko i wyłącznie cena jednostkowa, a nie „zgadywana” przez oferentów ilość działek.
Obecna tabela TOP:
Lp
Wyszczególnienie opracowań projektowych
Jednostka
Cena ofertowa netto
11
Dokumentacja formalno-prawna niezbędna do nabycia prawa własności
8 egz.
12
Dokumentacja formalno-prawna niezbędnado czasowego korzystania z nieruchomości
1 egz.
Prosimy na zmianę wg poniższego wzoru:
Lp
Wyszczególnienie opracowań projektowych
Jednostka obmiaru
Cena za jednostkę
Cena ofertowa netto
Nazwa
Ilość jednostek
11
Dokumentacja formalno-prawna niezbędna do nabycia prawa własności
działka ewidencyjna
500 (*)
12
Dokumentacja formalno-prawna niezbędna do czasowego korzystania z nieruchomości
działka ewidencyjna
100 (*)
(*) Wynagrodzenie, które będzie przysługiwało Wykonawcy uzależnione będzie od rzeczywistej liczby jednostek
Odpowiedź 13:
Zmawiający w pkt 13 SOPZ informuje, iż podstawą płatności jest cena jednostkowa skalkulowana przez Wykonawcę za jednostkę obmiarową ustaloną dla danej pozycji Tabeli Opracowań Projektowych. Cena jednostkowa poszczególnych pozycji Tabeli Opracowań Projektowych będzie uwzględniać wszystkie czynności, wymagania i badania składające się na jej wykonanie, określone dla tej pozycji w umowie. Cena powinna obejmować kompletne wykonanie przedmiotu zamówienia określonego w niniejszej specyfikacji. Cena ofertowa powinna obejmować koszty wykonania dokumentacji, koszty wszelkich materiałów przedkładanych Zamawiającemu, a także koszty robót nie ujętych w niniejszej dokumentacji przetargowej, a których wykonanie niezbędne jest do prawidłowego przedmiotu umowy. Zamawiający, mając na względzie ryczałtowy charakter wynagrodzenia, zaleca zapoznanie się tematem, dokonanie wizji lokalnej w terenie oraz zdobycie wszelkich informacji, które mogą być konieczne do przygotowania oferty. Zadanie dotyczy istniejących odcinków dróg wojewódzkich o ustalonym przebiegu, oznacza to, iż znając wymagania Zamawiającego odnośnie parametrów technicznych (klasa „G” drogi, klasa obciążenia „A” obiektów inżynierskich) oraz możliwość sprawdzenia granice pasów drogowych, można ocenić ilość działek do podziału, jednocześnie należy poinformować, iż rozwiązania należy projektować przede wszystkim w granicach istniejącego pasa drogowego dróg wojewódzkich. W związku z powyższym oraz założonym przez Zamawiającego charakterem wynagrodzenia i finansowania zadania, zapisy Tabeli Opracowań Projektowych pozostają bez zmian.
Pytanie 14:
Czy w wycenie należy przewidzieć opracowanie Audytu Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego, czy wyłącznie przygotowanie materiałów do wykonania Audytu przez Zamawiającego?
Odpowiedź 14:
Zamawiający nie wymaga przygotowania materiałów do wykonania audytu bezpieczeństwa ruchu drogowego, tym samym nie wymaga jego opracowania.
Pytanie 15:
Czy Zamawiający wymaga wykonanie analizy przepustowości oraz pomiarów ruchu na skrzyżowaniach w celu odpowiedniego zaprojektowania geometrii zgodnie z punktem 3.2.18 Szczegółowego Opisu Przedmiotu Zamówienia? Jeżeli tak, to czy dla wszystkich skrzyżowań, czy jedynie dla wskazanych przez Zamawiającego? Jakich?
Odpowiedź 15:
Zgodnie z zapisami pkt. 3.2.18. dokumentacją należy objąć wszystkie skrzyżowania z innymi drogami publicznymi w zakresie niezbędnym do właściwego funkcjonowania skrzyżowania. Geometrię skrzyżowań należy zaprojektować biorąc pod uwagę przeprowadzone przez Wykonawcę prognozy ruchu i analizy ruchu oraz aktualne wytyczne dotyczące projektowania skrzyżowań.
Pytanie 16:
Czy mapy z projektem podziału mogą być zbiorcze do obrębu, czy w ramach zadania należy przewidzieć wykonanie mapy jednostkowej do każdej działki?
Odpowiedź 16:
Zamawiający wymaga, aby projekt podziału nieruchomości zawierał mapy zbiorcze podziału nieruchomości, jak również wymaga, aby dla każdej działki ulegającej podziałowi wykonane zostały mapy jednostkowe.
Pytanie17:
Czy Zamawiający przewiduje konieczność wykonania projektu kanału technologicznego?
Odpowiedź 17:
Zgodnie z zapisami pkt 3.1.17 W przypadku zgłoszenia przez podmioty zainteresowania udostępnieniem kanału technologicznego, Wykonawca będzie zobowiązany do sporządzenia projektu kanału technologicznego oraz stosownej decyzji zezwalającej na jego budowę, w ramach umowy.
Pytanie18:
Czy Zamawiający zakłada pozostawienie istniejących mostów w ciągu dróg przewidzianych do rozbudowy / przebudowy? Czy wszystkie obiekty mostowe mają zostać przewidziane do rozbiórki?
Odpowiedź 18:
Zgodnie z zapisami pkt 2 SOPZ, Wykonawca jest zobligowany wykonać inwentaryzację i ocenę stanu technicznego obiektów inżynierskich, na podstawie których zgodnie z pkt 4.2. SOPZ przeprowadzi analizę możliwości wykorzystania elementów konstrukcji obiektów (do przebudowy, rozbudowy) etc.
Pytanie 19:
Czy w przypadku konieczności zaprojektowania rozbiórki i budowy nowych obiektów mostowych, Zamawiający dopuszcza zamiast wykonywania mostów tymczasowych wykonanie objazdów (na odcinkach, na których będzie to możliwe)?
Odpowiedź: 19
Zamawiający dopuszcza wykonanie objazdów, jednakże zgodnie z pkt 3.2.8.prace projektowe należy wykonać z uwzględnieniem konieczności zapewnienia ciągłości ruchu kołowego i pieszego na odcinkach dróg wojewódzkich podczas wykonywanych robót budowlanych. W przypadku konieczności, należy zaprojektować obiekty tymczasowe niezbędne do zapewnienia ciągłości ruchu. Ponadto, należy opracować warunki do projektu organizacji ruchu w szczególności dla obiektów inżynierskich, osuwisk i objazdów (zawierające zgody zarządców innych dróg, po których będą prowadzone objazdy).
Pytanie: 20
Czy Zamawiający wymaga wykonania tymczasowej organizacji ruchu (organizacji ruchu na czas prowadzenia robót)? Jeżeli tak, to czy dla całego rozbudowywanego/ przebudowywanego odcinka, czy tylko w obrębie mostów tymczasowych lub objazdów?
Odpowiedź: 20
Zgodnie z wytycznymi do projektu organizacji ruchu Zamawiający wymaga, aby Wykonawca w dokumentacji uwzględnił konieczne objazdy i tymczasowe obiekty inżynierskie (pkt 4.5 SOPZ). Zamawiający nie wymaga opracowania tymczasowej organizacji ruchu, wystarczy podanie warunków do projektowania zawierających zgody zarządców innych dróg, po których będą prowadzone objazdy.
Pytanie: 21
Czy Zamawiający upiera się przy konieczności przedłożenia pełnych wypisów z ewidencji gruntów, jeżeli tak to na jakim etapie? Podjęcie takiej decyzji wpływa na znaczne zwiększenie kosztów sporządzenia dokumentacji projektowej. Zgodnie z uzyskanymi informacjami istnieje duże prawdopodobieństwo, że wypisy pełne nie będą konieczne ani na etapie uzyskania Decyzji o Środowiskowych Uwarunkowaniach, ani na etapie podziałów, ani na etapie składania wniosku o Zezwolenie na Realizację Inwestycji Drogowej.
Odpowiedź: 21
Wg pkt 4.1.2.1. SOPZ na etapie opracowania dokumentacji projektowej Zamawiający wymagać będzie dostarczenia przez Wykonawcę:
-wypisu z rejestru gruntów lub innego dokumentu, wydanego przez organ prowadzący ewidencję gruntów i budynków pozwalającego na ustalenie stron postępowania, zawierającego co najmniej numer działki ewidencyjnej oraz, o ile zostały ujawnione: numer jej księgi wieczystej, imię i nazwisko albo nazwę oraz adres podmiotu ewidencyjnego, obejmującego przewidywany teren, na którym będzie realizowane przedsięwzięcie, oraz obejmujący obszar, na który będzie oddziaływać przedsięwzięcie, przedłożonych na etapie opracowania wniosku o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach.
Złożenie ww. dokumentów może nastąpić w terminach określonych w art. 74 ust. 1 pkt 1a i 1b Ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko,
-wypisu z rejestru gruntów lub innego dokumentu, wydanego przez organ prowadzący ewidencję gruntów i budynków, pozwalającego na ustalenie stanu prawnego (własność, zarząd) oraz użytku gruntowego dla działek wód płynących i działek drogowych znajdujących się w liniach rozgraniczających teren oraz w liniach tzw. czasowego zajęcia, przedłożonych na etapie zatwierdzenia przez Zamawiającego projektowanych linii rozgraniczających teren,
-uproszczonych wypisów z rejestru gruntów dla działek znajdujących się w liniach rozgraniczających teren oraz w liniach tzw. czasowego zajęcia, niezbędnych do złożenia wniosku w sprawie wydania decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej, decyzji pozwolenia na budowę lub zgłoszenia robót budowlanych.
Pytanie 22
Prosimy o sprecyzowanie informacji odnośnie nadzorów autorskich celem rzetelnej wyceny tego elementu.
a)Czy jednorazowe pełnienie nadzoru autorskiego w siedzibie Zamawiającego, wraz z zatwierdzeniem ewentualnych zmian, obejmuje obecność i pracę jednego projektanta?
b)Czy jednorazowe pełnienie nadzoru autorskiego w siedzibie Wykonawcy, wraz z zatwierdzeniem ewentualnych zmian, obejmuje pracę jednego projektanta w ciągu jednego dnia, tj. 8 roboczogodzin?
c)Czy jednorazowe pełnienie nadzoru autorskiego zamiejscowo, wraz z zatwierdzeniem ewentualnych zmian, obejmuje obecność i pracę jednego projektanta? Czy pod pojęciem zamiejscowego pełnienia nadzoru Zamawiający rozumie plac budowy?
Odpowiedź: 22
W zakresie pełnienia nadzoru autorskiego:
a)jednorazowe pełnienie nadzoru autorskiego w siedzibie Zamawiającego wraz z zatwierdzeniem ewentualnych zmian, obejmuje obecność i pracę jednego projektanta danej branży, wynikającej z określonych w trakcie realizacji potrzeb,
b)jednorazowe pełnienie nadzoru autorskiego w siedzibie Wykonawcy wraz z zatwierdzeniem ewentualnych zmian, obejmuje obecność i pracę jednego projektanta danej branży w ciągu 8 roboczogodzin,
c)jednorazowe pełnienie nadzoru autorskiego zamiejscowo, tj. na placu budowy, wraz z zatwierdzeniem ewentualnych zmian, obejmuje obecność i pracę jednego projektanta danej branży, wynikającej z określonych w trakcie realizacji potrzeb.
Pytanie: 23
zwracam się z prośbą o jednoznaczne określenie zakresu oraz szczegółowości elementów koncepcji projektowej, która powinna zostać przedstawiona Zamawiającemu w terminie do 3 tygodni od dnia podpisania umowy. Z uwagi na bardzo krótki termin na wykonanie koncepcji, określenie zakresu dla poszczególnych branż jest istotne już na etapie sporządzania oferty.
Odpowiedź: 23
Wymagania szczegółowe dotyczące opracowania koncepcji projektowej zawarto w pkt 4.2. Szczegółowego Opisu Przedmiotu Zamówienia.
Zgodnie z powyższym koncepcja powinna określić:
-zakres koniecznej rozbudowy i przebudowy dróg wojewódzkich,
-podział na odcinki o określonym trybie realizacji inwestycji – odcinki objęte zgłoszeniem robót, pozwoleniem na budowę i decyzją o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej,
-rozwiązania sytuacyjne podstawowych elementów drogi (geometria jezdni + pobocza + rowy + chodniki + ścieżki rowerowe itp.,),
-podstawowe rozwiązania dotyczące odwodnienia pasa drogowego oraz odprowadzenia wód opadowo – roztopowych,
-kolizje z istniejącym zagospodarowaniem, w szczególności z obiektami budowlanymi, obiektami małej architektury, drzewami i obiektami zabytkowymi,
-min. 2 warianty rozwiązań obiektów mostowych. Warianty winne być zróżnicowane pod względem schematu statycznego obiektu mostowego oraz pod względem konstrukcji i materiału ustroju nośnego,
-wstępne rozwiązania budowy tymczasowych mostów objazdowych wraz z dojazdami (w przypadku konieczności budowy),
-zakres umocnień oraz regulacji brzegów cieków naturalnych (należy dążyć do minimalnej ingerencji w koryto potoków). Po uzyskaniu warunków technicznych od Zarządcy cieku, należy zweryfikować ich zasadność i właściwość pod kątem zakresu proponowanego umocnienia.
Ponadto koncepcja projektowa ma posłużyć do wyboru podstawowych rozwiązań sytuacyjno - wysokościowych, konstrukcji, schematu statycznego, szerokości użytkowych obiektów. Koncepcja winna możliwie jak najbardziej szczegółowo określać zakres przedsięwzięcia, ustalając rozwiązania lokalizacyjne i konstrukcyjne.
Jak wynika z powyższego koncepcja projektowa ma ustalić przede wszystkim rozwiązania projektowe branży drogowej i mostowej, rozwiązania projektowe pozostałych branż będą opracowane lub uszczegółowione na kolejnych etapach realizacji zadania.
Pytanie: 24
Zwracam się zprośbą o określenie minimalnej liczbydziałek przeznaczonych do podziałów jaka powinna zostać przyjęta do sporządzania oferty. Ujednolicenie takiej informacji pozwoli na sporządzenie rzetelnej wyceny i wyrówna szansewszystkichuczestników postępowania przetargowego zuwagina to, że koszt podziałów nieruchomości będzie stanowił znaczą część przedstawianej oferty.
Odpowiedź: 24
Zmawiający w pkt 13 SOPZ zaleca zapoznanie się tematem, dokonanie wizji lokalnej w terenie oraz zdobycie wszelkich informacji, które mogą być konieczne do przygotowania oferty. Zadanie dotyczy istniejących odcinków dróg wojewódzkich o ustalonym przebiegu, oznacza to, iż znając wymagania Zamawiającego odnośnie parametrów technicznych (klasa „G” drogi, klasa obciążenia „A” obiektów inżynierskich) oraz możliwość sprawdzenia granic działek, w tym pasów drogowych (dostęp do map ewidencyjnych, zasadniczych), można ocenić ilość działek do podziału, jednocześnie należy poinformować, iż rozwiązania projektowe należy lokalizować przede wszystkim w granicach istniejącego pasa drogowego dróg wojewódzkich, tak aby zajęcie dotychczasowych działek ograniczyć do niezbędnego minimum. Zamawiający nie posiada żadnych danych w tej sprawie i dlatego nie zna ilości działek przeznaczonych do podziału, określeniu min. ilości działek objętych inwestycją służyć ma mająca zostać opracowana koncepcja projektowa.
Pytanie: 25
Zamawiający nie przewiduje zmiany terminu opracowania koncepcji projektowej. Natomiast odnośnie terminów opracowania mapy do celów projektowych i opinii geotechnicznej,zgodnie z pkt. 18.4 instrukcji dla wykonawców Zamawiający dopuszcza zmianę postanowień umowy w stosunku do treści oferty Wykonawcy, m.in. poprzez zmianę terminów określonych w umowie. Powyższa zmiana jest możliwa w sytuacji gdy wystąpią uzasadnione przyczyny spowodowane czynnikami niezależnymi od Wykonawcy, które mają wpływ na jakość realizacji zamówienia/ uniemożliwiają realizację zamówienia w pierwotnie określony sposób.
A.Opracowanie koncepcji projektowej i opinii geotechnicznej: 20.12.2017r.
B.Wykonanie i przedłożenie uzgodnionej przez Zamawiającego dokumentacji projektu budowlanego (skorygowanej o uwagi komisji ZOPI) i pozostałej dokumentacji wtym mapydo celów projektowychzgodnie z TOP oraz wszczęcie postępowania w sprawie wydania decyzji pozwalających na realizację zadania: 03.12.2018 r.
C.Wykonanie całości zamówienia, tj. uzyskanie decyzji z rygorem natychmiastowej wykonalności pozwalających na realizację zadania oraz brak sprzeciwu do zgłoszenia robót budowlanych: 01.04.2019 r.
Wariant II
A. Opracowanie koncepcji projektowej i opinii geotechnicznej: 20.12.2017r.
B. Wykonanie i przedłożenie uzgodnionej przez Zamawiającego dokumentacji projektu budowlanego (skorygowanej o uwagi komisji ZOPI) i pozostałej dokumentacji wtym mapy do celów projektowychzgodnie z TOP oraz wszczęcie postępowania w sprawie wydania decyzji pozwalających na realizację zadania: 01.10.2018 r.
C. Wykonanie całości zamówienia, tj. uzyskanie decyzji z rygorem natychmiastowej wykonalności pozwalających na realizację zadania oraz brak sprzeciwu do zgłoszenia robót budowlanych: 01.02.2019r.
W związku w/w zmianą Zamawiający zamieścił na stronieinternetowejpliki pn.„Instrukcja dla Wykonawców z dn.27.10.2017r.”;
„Formularz oferty z dn. 27.10.2017r”
Pytanie:26
Czy koncepcja projektowa może zostać wykonana na mapach zasadniczych? Tym samym zwracamy się z prośbą o wydłużenie terminu wykonania mapy do celów projektowych na min. 3 miesiące od daty podpisania umowy. Zachowanie obecnego terminu jest nierealne, w przypadku dokładnego i rzetelnego wykonania wymienionych elementów przedmiotu zamówienia.
Odpowiedź: 26
Zamawiający dopuszcza wykonanie części rysunkowej koncepcji na aktualnych mapach zasadniczych – zgodnie z zapisami pkt. 4.2. część rysunkowa koncepcji powinna sięskładać m.in. z projektu zagospodarowania terenu (sporządzony na aktualnych mapach zasadniczych uzupełnionych o pomiary własne, w skali nie mniejszej niż 1:500).Zamawiający dokonał zmiany SIWZwzakresie terminu realizacji zamówienia (odp. 25).
Pytanie: 27
Prosimy o określenie zakresu prac wchodzących w skład opinii geotechnicznej. Podany termin 01.12.2017 r. uniemożliwia uwzględnienie wszystkich koniecznych badań. Prosimy zatem o zmniejszenie zakresu lub wydłużenie terminu opracowania opinii geotechnicznej.
Odpowiedź: 27
Wg zapisów pkt. 4.2.1. SOPZ opinię geotechniczną należy opracować zgodnie z przepisami Rozporządzenia Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 25 kwietnia 2012 r. w sprawie ustalania geotechnicznych warunków posadawiania obiektów budowlanych (Dz.U.2012.463). W związku z powyższym wszystkie wymagania dotyczące opinii geotechnicznej określa ww. rozporządzenie. Zamawiający dokonał zmiany SIWZwzakresieterminu realizacji zamówienia (odp. 25).
Pytanie: 28
Prosimy o wskazanie, ile przepustów - spośród podanych 8 szt.- zlokalizowanych jest na ciekach naturalnych, przecinających projektowane odcinki dróg.
Odpowiedź: 28
Zamawiający nie może udzielić odpowiedzi na pytanie, ponieważ nie posiada takich danych.
Pytanie: 29
Zwracam sięz prośbąo jednoznaczneokreślenie zakresu oraz szczegółowości elementów koncepcji projektowej, która powinna zostać przedstawiona Zamawiającemu w terminie3tygodni od dnia podpisaniaumowy. Z uwagi na bardzo krótki termin na wykonanie koncepcji, określenie zakresu dla poszczególnych branż jest na etapie sporządzenia oferty.
Odpowiedź: 29
informuje, iż wymagania szczegółowe dotyczące opracowania koncepcji projektowej zawarto w pkt 4.2. Szczegółowego Opisu Przedmiotu Zamówienia.
Zgodnie z powyższym koncepcja powinna określić:
§zakres koniecznej rozbudowy i przebudowy dróg wojewódzkich,
§podział na odcinki o określonym trybie realizacji inwestycji – odcinki objęte zgłoszeniem robót, pozwoleniem na budowę i decyzją o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej,
§rozwiązania sytuacyjne podstawowych elementów drogi (geometria jezdni + pobocza + rowy + chodniki + ścieżki rowerowe itp.,),
§podstawowe rozwiązania dotyczące odwodnienia pasa drogowego oraz odprowadzenia wód opadowo – roztopowych,
§kolizje z istniejącym zagospodarowaniem, w szczególności z obiektami budowlanymi, obiektami małej architektury, drzewami i obiektami zabytkowymi,
§min. 2 warianty rozwiązań obiektów mostowych. Warianty winne być zróżnicowane pod względem schematu statycznego obiektu mostowego oraz pod względem konstrukcji i materiału ustroju nośnego,
§wstępne rozwiązania budowy tymczasowych mostów objazdowych wraz z dojazdami (w przypadku konieczności budowy),
§zakres umocnień oraz regulacji brzegów cieków naturalnych (należy dążyć do minimalnej ingerencji w koryto potoków). Po uzyskaniu warunków technicznych od Zarządcy cieku, należy zweryfikować ich zasadność i właściwość pod kątem zakresu proponowanego umocnienia.
Ponadto koncepcja projektowa ma posłużyć do wyboru podstawowych rozwiązań sytuacyjno - wysokościowych, konstrukcji, schematu statycznego, szerokości użytkowych obiektów. Koncepcja winna możliwie jak najbardziej szczegółowo określać zakres przedsięwzięcia, ustalając rozwiązania lokalizacyjne i konstrukcyjne.
Jak wynika z powyższego koncepcja projektowa ma ustalić przede wszystkim rozwiązania projektowe branży drogowej i mostowej, rozwiązania projektowe pozostałych branż będą opracowane lub uszczegółowione na kolejnych etapach realizacji zadania.
Udzieloneodpowiedzi idokonane zmianymającharakter istotny Zamawiający zmienia SIWZ orazogłoszenie o zamówieniuwzakresieterminu składania i otwarciaofert:
Ofertę należy złożyć do dnia15.11.2017r. ogodz. 10:30
Otwarcie ofert odbędzie się w dniu15.11.2017r. o godz. 11:00
Opieczętowaną kopertę z ofertą należy zaadresować: Podkarpacki Zarząd Dróg Wojewódzkich,ul. T. Boya Żeleńskiego 19a, 35-105 Rzeszów
oraz opisać:
„Oferta na:
„Opracowanie dokumentacji projektowej i innej, uzyskanie stosownych decyzji oraz pełnienie nadzoru autorskiego dla zadania pn. „Przebudowa/rozbudowa dróg wojewódzkich nr:
- 878 Stobierna-Rzeszów-Dylągówka na odcinku Tyczyn – Dylągówka,
- 877 Naklik-Leżajsk-Łańcut-Dylągówka-Szklary na odcinku Dylągówka – Szklary,
-835Lublin-Wysokie-Biłgoraj-Sieniawa-Przeworsk-Kańczuga-Dynów-Grabownica Starzeńska na odcinku Szklary – Bachórz, wraz z niezbędną infrastrukturą, budowlami i urządzeniami budowlanymi” w ramach zadania pn. „Przebudowa/rozbudowa dróg wojewódzkich Nr 878 na odc. Tyczyn – Dylągówka, nr 877 na odc. Dylągówka – Szklary oraz Nr 835 na odc. Szklary – Dynów”
Nie otwierać przed 15.11.2017r. godz. 11:00”
Podstawaprawna: art. 38 ust.1 ust. 4a ppkt 2 i ust. 6 w związkuz art. 12a ust2pkt 1 ustawy z dnia 29stycznia 2004 r. – Prawozamówień publicznych(Dz.U. z 2017 poz. 1579 t.j. z późn zm.).
Rzeszów, 20.10.2017r.
PZDW/WZP/243/WDT/19/2017
wg rozdzielnika
Dotyczy: zmianySIWZ
W związku z koniecznością udzielenia odpowiedzi na wszystkie pytaniazłożone do SIWZ w ustawowym terminiezgodnie z art. 38 ust1 pkt1 i6ustawy z dnia 29stycznia 2004 r. – Prawozamówień publicznych(Dz.U. z 2017 poz. 1579 t.j. z późn zm.), Zamawiający udziela odpowiedzi na część z zadanych pytań oraz informuje, iżpozostałe pytania i wyjaśnienia zostaną zamieszczone nastronieinternetowej najpóźniej na 6 dni przed upływem terminu składnia ofert. Postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego prowadzone jest pod nazwą pn. „Opracowanie dokumentacji projektowej i innej, uzyskanie stosownych decyzji oraz pełnienie nadzoru autorskiego dla zadania pn. „Przebudowa/rozbudowa dróg wojewódzkich nr:-878 Stobierna-Rzeszów-Dylągówka na odcinku Tyczyn – Dylągówka, - 877 Naklik-Leżajsk-Łańcut-Dylągówka-Szklary na odcinku Dylągówka – Szklary, 835 Lublin -Wysokie- Biłgoraj -Sieniawa- Przeworsk Kańczuga-Dynów-Grabownica Starzeńska na odcinku Szklary – Bachórz, wraz z niezbędną infrastrukturą, budowlami i urządzeniami budowlanymi” w ramach zadania pn. „Przebudowa/rozbudowa dróg wojewódzkich Nr 878 na odc. Tyczyn – Dylągówka, nr 877 na odc. Dylągówka – Szklary oraz Nr 835 na odc. Szklary – Dynów, w trybie przetargu nieograniczonego, opublikowanego w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej w dniu 22.09.2017r. pod nr2017/S 182 - 372748oraz na stronie internetowej www.pzdw.pl i na tablicy ogłoszeń w siedzibie PZDW w Rzeszowie, ul. T. Boya Żeleńskiego 19a.
Pytanie1
W związku z postępowaniem przetargowymnrPZDW/WZP/243/WDT/19/2017na Opracowanie dokumentacji projektowej i innej, uzyskanie stosownych decyzji oraz pełnienie nadzoru autorskiego dla zadania pn. „Przebudowa/rozbudowa dróg wojewódzkich nr:-878 Stobierna-Rzeszów-Dylągówka na odcinku Tyczyn – Dylągówka, - 877 Naklik-Leżajsk-Łańcut-Dylągówka-Szklary na odcinku Dylągówka – Szklary, 835 Lublin – Wysokie - Biłgoraj -Sieniawa- Przeworsk Kańczuga – Dynów-Grabownica Starzeńska na odcinku Szklary – Bachórz, wraz z niezbędną infrastrukturą, budowlami i urządzeniami budowlanymi” w ramach zadania pn. „Przebudowa/rozbudowa dróg wojewódzkich Nr 878 na odc. Tyczyn – Dylągówka, nr 877 na odc. Dylągówka – Szklary oraz Nr 835 na odc. Szklary – Dynów” zwracamsię zprośbą o udzielenie odpowiedzi na następujące pytaniedotyczące przedmiotu zamówienia: 1.Zamawiający wRozdzialeIII SIWZSzczegółowy OpisPrzedmiotu Zamówienia w pkt. 2OpisStanu Istniejącegopodajeilośćprzepustówpoddrogami głównymi włącznej liczbie 16 szt.Analizamap topograficznych wykazałailość przepustów w liczbie min. 75 szt. Prosimyo wyjaśnienie jaka ilość Wykonawcapowinien przyjąćwwycenie?
Odpowiedź:1
Podana w pkt 2 Szczegółowego Opisu Przedmiotu Zamówienia liczba przepustów jest błędna, zgodnie z prowadzoną przez Rejony Dróg Wojewódzkich ewidencją na ww. odcinkach dróg objętych przedmiotowym zadaniem zlokalizowanych jest 83 przepusty.
Pytanie2:
Wzwiązku z prowadzonym postępowaniem przetargowymzwracamy siędo Zamawiającego ozmianęzapisuwSpecyfikacjiIstotnych Warunków Zamówieniawzakresiepkt6.2. ppkt3 lit. b Doświadczenie wykonawcy -poprzezzmianę treści wymagańdotyczących doświadczenia zawodowego zastępując przedmiotowy zapis wsposób następujący:
b) Doświadczenie wykonawcy
Za spełnienie warunku określonego w pkt. 2 Zamawiający uzna udokumentowanie wykonania w ciągu ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, minimum 1 usługi polegającej na wykonaniu dokumentacji projektowej w tym projektu budowlanego rozbudowy lub budowy drogi klasy min. G min. 1,0 km wraz z rozbudową/budową drogowego obiektu mostowego tj. mostu, wiaduktu lub estakady klasy A, zgodnie z PN-85/S-10030 Obiekty mostowe. Obciążenia, i uzyskaniu na ww. inwestycję decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji zgodnie z ustawą z dnia 10 kwietnia 2003r. o szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych (Dz. U. 2003 Nr 80 poz. 721 z późn. zm.) zwana dalej ustawą ZRID, poparte dokumentami potwierdzającymi, iż usługi zostały wykonane należycie (np. referencje), z zastrzeżeniem iż branża drogowa i mostowa mogą być zawarte w jednej dokumentacji projektowej albo w odrębnych dokumentacjach projektowych dla każdej z których uzyskano decyzje o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej zgodnie z ustawą ZRID.
W celu zapewnienia uczciwejkonkurencji Zamawiającypowinien tak określić warunkiudziałuwpostępowaniu, byte niezawężałykręgu potencjalnych Wykonawców ,wkonsekwencji czego ograniczonazostałaby konkurencja. Zasada równegotraktowania Wykonawców wskazanawart. 7ust 1 ustawyPZP, obligujeZamawiającego do równego traktowania wszystkich Wykonawcówbiorącychudział w postępowaniu zarówno z sektora dużych, małych jak i średnich przedsiębiorstw.
W świetle powyższego istnieje prawdopodobieństwo, że warunek postawiony przezZamawiającego stanowi wymóg ograniczający konkurencję, ponieważ wymógposiadania doświadczenia w okresie ostatnich 3 lat, nie jest jedynym wymogiemumożliwiającym zdobycie wymaganego doświadczenia, które umożliwiprawidłową realizację zamówienia.
Zgodnie z§ 2pkt5 ppkt2) Rozporządzenia, Zamawiający wceluzapewnienia odpowiedniego poziomu konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego może dopuścić, abywykaz wykonanych usług dotyczył usług wykonanych w okresiedłuższym niż 3 lataprzezupływem terminu składaniaofert albo wniosków odopuszczenieudziału wpostępowaniu. Warunek stawiany przez Zamawiającego wzakresie doświadczenia, nie gwarantuje należytego poziomu konkurencji wśród mniejszychprzedsiębiorstw . Zgodniez Dyrektywą ParlamentuEuropejskiegoi Radyw sprawie zamówień publicznych 2014/24/UE z dnia 26 lutego 2014r. Państwa Członkowskiezobligowanesądo podejmowania działań mającychna celu ułatwienie dostępudo rynkuzamówień publicznych małym i średnim przedsiębiorstwom.
Zgodniezwyrokiem KIOz dnia29 kwietnia2014r.osygnaturze KIO 693/14; 694/14 „Zasada równego traktowania wykonawców wskazuje na obowiązekjednakowego traktowania wykonawców bez ulg i przywilejów zaś zasada zachowania uczciwej konkurencji związanajest zobowiązkami jakie nakłada ustawodawca na zamawiającego w czasie przygotowania i przeprowadzeniapostępowania o udzielenie zamówienia wtym dokonania rzetelnejoceny ofert.”
Wzwiązku zpowyższym, zwracamy się do Zamawiającego o zmianętreści SIWZ zgodnie z treścią niniejszego pisma, poprzez możliwość dopuszczenia wykazania się przez Wykonawców zrealizowaniem wymaganej usługi wokresiedłuższym niż 3 lataprzed dniem składania ofert.
Odpowiedź 2:
Zamawiający zmienia pkt6 ppkt 3b Instrukcjidla Wykonawców – SIWZ oraz ogłoszenie oudzieleniu wzakresie warunku dotyczącego wiedzyidoświadczenia wykonawcywnastępujący sposób:
Za spełnienie warunku określonego w pkt. 2 Zamawiający uzna udokumentowanie wykonania w ciągu ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, minimum 1 usługi polegającej na wykonaniu dokumentacji projektowej w tym projektu budowlanego rozbudowy lub budowy drogi klasy min. G min. 1,0 km wraz z rozbudową/budową drogowego obiektu mostowego tj. mostu, wiaduktu lub estakady klasy A, zgodnie z PN-85/S-10030 Obiekty mostowe. Obciążenia, i uzyskaniu na ww. inwestycję decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji zgodnie z ustawą z dnia 10 kwietnia 2003r. o szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych (Dz. U. 2003 Nr 80 poz. 721 z późn. zm.) zwana dalej ustawą ZRID, poparte dokumentami potwierdzającymi, iż usługi zostały wykonane należycie (np. referencje), z zastrzeżeniem iż branża drogowa i mostowa mogą być zawarte w jednej dokumentacji projektowej albo w odrębnych dokumentacjach projektowych dla każdej z których uzyskano decyzje o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej zgodnie z ustawą ZRID.
Wzwiązku z tym, iż niniejsza zmianama charakter istotny Zamawiający zmienia SIWZ orazogłoszenie o zamówieniuwzakresieterminu składania i otwarciaofert:
Ofertę należy złożyć do dnia06.11.2017r. ogodz. 10:30
Otwarcie ofert odbędzie się w dniu06.11.2017r. o godz. 11:00
Opieczętowaną kopertę z ofertą należy zaadresować: Podkarpacki Zarząd Dróg Wojewódzkich,ul. T. Boya Żeleńskiego 19a, 35-105 Rzeszów
oraz opisać:
„Oferta na:
„Opracowanie dokumentacji projektowej i innej, uzyskanie stosownych decyzji oraz pełnienie nadzoru autorskiego dla zadania pn. „Przebudowa/rozbudowa dróg wojewódzkich nr:
- 878 Stobierna-Rzeszów-Dylągówka na odcinku Tyczyn – Dylągówka,
- 877 Naklik-Leżajsk-Łańcut-Dylągówka-Szklary na odcinku Dylągówka – Szklary,
-835Lublin-Wysokie-Biłgoraj-Sieniawa-Przeworsk-Kańczuga-Dynów-Grabownica Starzeńska na odcinku Szklary – Bachórz, wraz z niezbędną infrastrukturą, budowlami i urządzeniami budowlanymi” w ramach zadania pn. „Przebudowa/rozbudowa dróg wojewódzkich Nr 878 na odc. Tyczyn – Dylągówka, nr 877 na odc. Dylągówka – Szklary oraz Nr 835 na odc. Szklary – Dynów”
Nie otwierać przed 06.11.2017r. godz. 11:00”
Podstawaprawna: art. 38 ust.1 ust. 4a ppkt 2 i ust. 6 w związkuz art. 12a ust2 pkt 1 ustawy z dnia 29stycznia 2004 r. – Prawozamówień publicznych(Dz.U. z 2017 poz. 1579 t.j. z późn zm.).
Rzeszów, 08.11.2017r.
PZDW/WZP/243/WDT/19/2017
wg rozdzielnika
Dotyczy: pytań i wyjaśnień
Podkarpacki Zarząd Dróg Wojewódzkich w Rzeszowie przytacza treść pytań wykonawców i udzielawyjaśnień, dotyczy postępowania o udzielenie zamówienia publicznego pn. „Opracowanie dokumentacji projektowej i innej, uzyskanie stosownych decyzji oraz pełnienie nadzoru autorskiego dla zadania pn. „Przebudowa/rozbudowa dróg wojewódzkich nr:-878 Stobierna-Rzeszów-Dylągówka na odcinku Tyczyn – Dylągówka, - 877 Naklik-Leżajsk-Łańcut-Dylągówka-Szklary na odcinku Dylągówka – Szklary, 835 Lublin -Wysokie- Biłgoraj -Sieniawa- Przeworsk Kańczuga-Dynów-Grabownica Starzeńska na odcinku Szklary – Bachórz, wraz z niezbędną infrastrukturą, budowlami i urządzeniami budowlanymi” w ramach zadania pn. „Przebudowa/rozbudowa dróg wojewódzkich Nr 878 na odc. Tyczyn – Dylągówka, nr 877 na odc. Dylągówka – Szklary oraz Nr 835 na odc. Szklary – Dynów, prowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego, opublikowanego w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej w dniu 22.09.2017r. pod nr2017/S 182 - 372748oraz na stronie internetowej www.pzdw.pl i na tablicy ogłoszeń w siedzibie PZDW w Rzeszowie, ul. T. Boya Żeleńskiego 19a.
Pytanie 30
Zamawiający poinformował, że realizowana jest inwestycja w systemie „zaprojektuj i wybuduj” pn.: „Budowa obwodnicy m. Dynów w ciągu drogi wojewódzkiej nr 835 Lublin – Przeworsk – Grabownica Starzeńska”. Jednocześnie Zamawiający wskazał początek przedmiotowej obwodnicy w km ok. 186+825 w rejonie skrzyżowania drogi wojewódzkiej nr 835 z drogą wojewódzką nr 884 Przemyśl – Dubiecko – Bachórz – Domaradz, który jednocześnie jest końcem zakresu opracowania dla przebudowy/rozbudowy DW 835 na odcinku Szklary – Bachórz.
W związku z powyższym i biorąc pod uwagę fakt, że prace projektowe trwają od 04.04.2017 r. prosimy o udostępnienie wszystkich materiałów uszczegółowiających lokalizację styku i rozwiązania projektowe w miejscu styku, w szczególności:
- plan sytuacyjny wraz z projektowany pasem drogowym,
- cześć rysunkowa z PZT ze wskazaniem projektowanych sieci/usuwanymi kolizjami,
- profil podłużny wraz z projektowanym odwodnieniem obwodnicy Dynowa,
- przekrój normalny,
- przekrój charakterystyczny w miejscu styku,
- opracowanie opisujące warunki gruntowo-wodne wraz ze wskazaniem sposobu posadowienia projektowanej drogi na podłożu gruntowym, w rejonie miejsca przewidywanego styku obu inwestycji.
Jednocześnie prosimy o informację, czy w miejscu styku zaprojektowano lub przewiduje się zaprojektować i wybudować:
- skrzyżowanie typu rondo lub inne,
- oświetlenie drogowe,
- kanalizację deszczową,
- kanał technologiczny.
Odpowiedź: 30
Opracowanie dokumentacji projektowej dla zadania pn.: „Budowa obwodnicy m. Dynów w ciągu drogi wojewódzkiej nr 835 Lublin – Przeworsk – Grabownica Starzeńska”(w tym PZT), jest na etapie uzgodnień, dlatego nie jest możliwe przekazanie wnioskowanych materiałów projektowych. Zamawiający udostępni materiały projektowe w celu prawidłowego powiązania sytuacyjno – wysokościowego obydwu inwestycji, po przekazaniu przez Wykonawcę obwodnicy m. Dynowa projektu budowlanego(31.12.2017 r.).Zakres obwodnicy m. Dynów przewidujepołączenie obwodnicy na skrzyżowaniu drogi wojewódzkiej nr 884 z drogą wojewódzką 835 w formie ronda, w związku z tym przewiduje się dołączenie rozwiązań przedmiotowego zadania dorozwiązań obwodnicy.Dotychczas przyjęte rozwiązania projektowe obwodnicy m. Dynowa nie przewidują budowy kanalizacji deszczowej oraz kanału technologicznego w obrębie połączenia inwestycji.
Pytanie 31
Prosimy o informację, w jakim terminie Zamawiający zamierza przekazać ostateczne rozwiązania projektowe obwodnicy Dynowa w miejscu styku w przedmiotową przebudową/rozbudową dróg wojewódzkich i w jakim terminie Wykonawca obwodnicy Dynowa zobowiązany jest opracować ostateczne rozwiązania obwodnicy Dynowa w miejscu styku z ww. przebudową/rozbudową dróg wojewódzkich nr 878, nr 877, nr 835.
Odpowiedź: 31
Wykonawca zadania pn.: „Budowa obwodnicy m. Dynów w ciągu drogi wojewódzkiej nr 835 Lublin – Przeworsk – Grabownica Starzeńska”jest zobowiązany do opracowaniaprojektu budowlanegodo 31.12.2017 r. i po tym terminie Zamawiający będzie dysponował ostatecznymi rozwiązaniami projektowymi.
Pytanie 32
Według SOPZ Wykonawca jest zobowiązany do pisemnego uzgodnienia miejsca styku oraz rozwiązań projektowych wszystkich branż na styku obu inwestycji, tj. obwodnicy Dynowa i przebudowy/rozbudowy DW 835 na odcinku Szklary – Bachórz, z Wykonawcą obwodnicy Dynowa.
W związku z powyższym prosimy o informacje, w jakim terminie zostanie opracowany projekt budowlany obwodnicy Dynowa?
Odpowiedź:32
W związku z tym, że dokumentacja projektowa dla zadania pn.: „Budowa obwodnicy m. Dynów w ciągu drogi wojewódzkiej nr 835 Lublin – Przeworsk – Grabownica Starzeńska” jest w fazie opracowania Wykonawca winien na roboczo uzyskać niezbędne dane od Wykonawcy projektującego obwodnicę m. Dynowa tj. firmy Promost Consulting, w zakresie w jakim to będzie niezbędne do jego opracowania.
Pytanie 33
Prosimy o informację, czy przedmiotowa przebudowa/rozbudowa dróg wojewódzkich nr 878, nr 877, nr 835 koliduje z linią kolejową wąskotorową relacji Przeworsk – Dynów? Prosimy o wskazanie zakresu kolizji, w przypadku jej występowania.
Odpowiedź: 33
Z dotychczasowych ustalonych rozwiązań projektowych obwodnicy m. Dynowa wynika, iż przedmiotowa inwestycja nie powinna kolidować z linią wąskotorową relacji Przeworsk – Dynów, jednakże ostateczna forma rozwiązań zostanie ustalona na etapie prac projektowych.
Pytanie 34
Zamawiający według punktu 3.1.5. Szczegółowego Opisu Przedmiotu Zamówienia wymaga aby w terminie do 3 tygodni od dnia podpisania umowy Wykonawca opracował i przekazał Zamawiającemu koncepcje projektową.
W związku z powyższym, prosimy o zmianę terminu wykonania koncepcji projektowej, gdyż dla tak znacznego odcinka drogi długości około 30,0 km nie jest możliwe opracowanie w ciągu trzech tygodni materiałów takich jak :
- mapy zasadniczej uzupełnionej o pomiary własne,
- a następnie opracowanie koncepcji projektowej w zakresie wskazanym w SOPZ.
Prosimy o zmianę terminu opracowania i przekazania koncepcji projektowej do 20 tygodni od dnia podpisania umowy.
Odpowiedź: 34
Zamawiający nie ma informacji o braku map zasadniczych jednakże jeżeli zajdzie taka konieczność, to należy wykonać odpowiednie pomiary uzupełniające. W związku z powyższym zapisy pkt. 3.1.5 SOPZ dotyczące terminu przekazania projektu koncepcyjnegonie ulegną zmianie.
Pytanie 35
Według punktu 4.2. Szczegółowego Opisu Przedmiotu Zamówienia, Zamawiający wymaga aby część rysunkowa koncepcji projektowej zawierała projekt zagospodarowania terenu sporządzony na aktualnych mapach zasadniczych uzupełnionych o pomiary własne.
W związku z powyższym, prosimy o wykreślenie wskazanego wymogu tj. obowiązku wykonania projektu zagospodarowania terenu na etapie koncepcji, gdyż dla tak znacznego odcinka drogi długości około 30,0 km nie jest możliwe na etapie opracowywania koncepcji jednoczesne: wykonywanie map do celów projektowych i uzupełnianie ich o pomiary własne, projektowanie elementów drogi, uzyskanie warunków technicznych na usunięcie kolizji i zaprojektowanie na ich podstawie nowych przebiegów sieci uzbrojenia terenu.
Odpowiedź: 35
Zamawiający dopuszcza wykonanie części rysunkowej koncepcji na aktualnych mapach zasadniczych uzupełnionych o pomiary własne, w skali nie mniejszej niż 1:500. Zamawiający nie wymaga opracowania w ramach projektu koncepcyjnego projektu zagospodarowania terenu, mapy do celów projektowych, uzyskania warunków technicznych na usunięcie kolizji z sieciami uzbrojenia terenu oraz opracowania projektów przebudowy/zabezpieczenia sieci uzbrojenia terenu.
Pytanie 36
Według Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia Wykonawca zobowiązany jest opracować:
- mapę do celów projektowych,
- koncepcje projektową,
- opinię geotechniczną
do dnia 01.12.2017 r. wg Wariantu 1 i Wariantu 2.
Dla tak znacznego odcinka drogi długości około 30,0 km nie jest możliwe wykonanie ww. elementów w terminie określonym przez Zamawiającego. W związku z powyższym, wnosimy o zmianę powyższego terminu oraz o wskazanie nowego realnego terminu wykonania ww. elementów, który umożliwi przyszłemu Wykonawcy wykonanie usługi w wymaganym terminie.
Zamawiający wszczynając postepowanie o udzielenie zamówienia winien nietylko dokonać opisu przedmiotu zamówienia, w sposób umożliwiający mu uzyskaniespełnienia uzasadnionych potrzeb w tym zakresie, ale także ocenić możliwości rynku, czy takdokonany opis nie doprowadzi do takiego utrudnienia wzięcia udziału w postepowaniuwykonawcom, iż tylko jeden z nich (lub ściśle ograniczony krąg) będzie w stanie sprostaćpostawionym wymaganiom. Dokonany opis nie może prowadzić do eliminacji wykonawców,którzy są zdolni w sposób należyty wykonać dane zamówienie (podobnie w wyroku z 7kwietnia 2016 roku sygn. akt KIO 443/16).W tym postepowaniu ustalenie krótkiego okresu realizacji tego zamówienia może spowodować, że tylko bardzo nieliczna grupa wykonawców, bądź tylko jeden z nich będzie skłonny złożyć ofertę, co w sposób zasadniczy może doprowadzić do złożenia wygórowanej cenowo oferty i tym samym doprowadzić do naruszenia zasady racjonalnego i efektywnego wydatkowania środków publicznych (wyrok z 2016-04-27 KIO 582/16)
Odpowiedź: 36
Zamawiający dokonał zmian SIWZ w zakresie terminu realizacji zamówienia (odp. 25).
Pytanie 37
Według punktu 3.1.5. Szczegółowego Opisu Przedmiotu Zamówienia Zamawiający wymaga aby w terminie do 3 tygodni od dnia podpisania umowy Wykonawca opracował i przekazał Zamawiającemu koncepcje projektową. Jednocześnie według Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia, Wykonawca zobowiązany jest opracować koncepcje projektową do dnia 01.12.2017 r. wg Wariantu 1 i Wariantu 2. W związku z powyższym, prosimy wyjaśnienie rozbieżności w zapisach.
Odpowiedź: 37
Termin przekazania projektu koncepcyjnego wskazany w pkt 3.1.5. SOPZ tj. do 3 tygodni od dnia podpisania umowy, jest terminem w którym Wykonawca przedstawi rozwiązania projektu koncepcyjnego, na podstawie, których na specjalnie zorganizowanym spotkaniu, zgodnie zpkt 7.2. SOPZ, Zamawiający wybierze wariant do realizacji. Natomiast termin wskazany w SIWZ 20.12.2017 r. (odp. 25) jest terminem przekazania projektu koncepcyjnego uwzględniającego ustalenia ww. spotkania, odpowiednio uzupełnionego i skorygowanego.
Pytanie 38
Prosimy o wyjaśnienie, czy Zamawiający dopuszcza wykonanie mapy do celów projektowych i projektu zagospodarowania terenu w skali 1:1000 dla terenów na których obowiązuje mapa zasadnicza w skali 1: 1000?
Odpowiedź: 38
Zgodnie z zapisami pkt. 4.1.1. SOPZ skala mapy powinna być odpowiednia do wykonania projektu zagospodarowania terenu w skali 1:500. Wg § 4 ust. 1 rozporządzenia Ministra Gospodarki Przestrzennej i Budownictwa z dnia 21 lutego 1995 r. w sprawie rodzaju i zakresu opracowań geodezyjno-kartograficznych oraz czynności geodezyjnych obowiązujących w budownictwie (Dz.U. 1995 nr 25 poz. 133), „projekt zagospodarowania terenu należy sporządzić na kopi aktualnej mapy zasadniczej. Dopuszcza się dwukrotne pomniejszenie lub powiększenie tej mapy”. W związku z powyższym Zamawiający dopuszcza wykonanie mapy do celów projektowych w skali 1:1000, projektu zagospodarowania terenu w skali 1:500.
Pytanie 39
Zamawiający w punkcie 3.1.11 Szczegółowego Opisu Przedmiotu Zamówienia wymaga aby Wykonawca własnym kosztem i staraniem w przypadku konieczności dokonał zmian uprzednio wydanych decyzji. W związku z powyższym, prosimy o wskazanie i przekazanie decyzji, które wg Zamawiającego Wykonawca ewentualnie będzie zmieniał podczas procesu projektowania.
Odpowiedź:39
W pkt. nr 1 i2 SOPZ Zamawiający przedstawił informację o realizowanych inwestycjach, inwestycje dla których uzyskano decyzje oraz inwestycje dla których wydano warunki techniczne do projektowania, zmiany wydanych decyzji dotyczyć będą decyzji związanych z ww. inwestycjami realizowanymi na drogach wojewódzkich oraz innych wymagających zmiany, wynikających z przyjętych rozwiązań projektowych.W związku z tym, iż ewentualne zmiany decyzji będą wynikać m.in. z przyjętych rozwiązań projektowych, Zamawiający nie przekaże tych decyzji na obecnym etapie, potrzebne zmiany decyzji zostaną ustalone na etapie opracowania dokumentacji projektowej.
Pytanie 40
Prosimy o sprecyzowanie zapisu „w szczególności klasę „G” (niewykluczane jest przyjęcie klasy „Z” np. dla odcinków objętych przebudową” z punktu 3.2.3 Szczegółowego Opisu Przedmiotu Zamówienia, gdyż obecnie nie jest możliwe precyzyjne określenie klasy technicznej dla projektowanych odcinków dróg.
Odpowiedź: 40
Zgodnie z zapisami pkt. 4.2. SOPZ to Wykonawca w projekcie koncepcyjny określi m.in. zakres koniecznej rozbudowy i przebudowy dróg wojewódzkich, i na tym etapie będzie możliwe w uzasadnianych przypadkach przyjęcie parametrów klasy „Z” np. dla odcinków objętych przebudową. Zamawiający, mając na względzie ryczałtowy charakter wynagrodzenia, zaleca zapoznanie się z tematem, dokonanie wizji lokalnej w terenie oraz zdobycie wszelkich informacji, które mogą być konieczne do przygotowania oferty. Zadanie dotyczy istniejących odcinków dróg wojewódzkich o ustalonym przebiegu, oznacza to, iż znając wymagania Zamawiającego odnośnie parametrów technicznych (klasa „G” drogi, klasa obciążenia „A” obiektów inżynierskich) oraz możliwość sprawdzenia granic pasów drogowych, można określić zakres przebudowy i rozbudowy, jednocześnie należy poinformować, iż rozwiązania należy projektować przede wszystkim w granicach istniejącego pasa drogowego dróg wojewódzkich.
Pytanie 41
Zamawiający w punkcie 3.2.15 Szczegółowego Opisu Przedmiotu Zamówienia w przypadku lokalizacji obiektów budowlanych (np. zjazdów) poza pasem drogowym lub liniami rozgraniczającym, wymaga od Wykonawcy w razie wystąpienia konieczności uzyskania zgody celem nabycia prawa do dysponowania nieruchomością na cele budowlane.W związku z powyższym, prosimy o wskazanie procedury dla sytuacji, w której właściciel terenu na którym zlokalizowano obiekt budowalny nie wyrazi przedmiotowej zgody.
Odpowiedź: 41
Wykonanie robót budowlanych nastąpi na podstawie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej, decyzji pozwolenia na budowę oraz skutecznego zgłoszenia robót budowlanych uzyskanych odpowiednio zgodnie z ustawą z dnia 10 kwietnia 2003 r.o szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych (Dz.U. 2003 nr 80 poz. 721 z późn. zm.) oraz ustawą z dnia 7 lipca 1994 r. - Prawo budowlane (Dz.U. 1994 nr 89 poz. 414 z późn. zm.) Dodatkowo można się posłużyć ustawą z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami (Dz. U. 1997 nr 115 poz. 741 z późn. zm.).
Pytanie 42
Prosimy o sprecyzowanie zakresu robót, który należy wycenić w pozycji 12 – „Dokumentacja formalno-prawna niezbędna do czasowego korzystania z nieruchomości” Tabeli Opracowań Projektowych.
Odpowiedź: 42
Zgodnie z pkt 4.1.3. SOPZ w przypadku konieczności czasowego zajęcia terenu na czas realizacji robót budowlanych (w szczególności w zakresie przebudowy/budowy zjazdów poza pasem drogowym, budowy urządzeń podziemnych, nadziemnych i naziemnych niebędących sieciami uzbrojenia terenu), Wykonawca winien nabyć prawo dysponowania nieruchomością na cele budowlane (pozyskać zgodę właścicieli działek - spisać umowy cywilno – prawne) oraz w przypadku potrzeby uzyskać odrębne dokumenty (decyzje) uprawniające do prowadzenia prac budowlanych na terenie poza pasem drogowym.
Podstawaprawna: art. 38 ust. 2 ustawy z dnia 29stycznia 2004 r. – Prawozamówień publicznych(Dz.U. z 2017 poz. 1579 t.j. z późn zm.).
ostatnia aktualizacja strony : 2018-11-09 08:25:08